Διάφορες κινήσεις του εμβρύου.

Δείτε με να χαμογελώ στον υπερηχογράφο!

Παλιότερα πιστευόταν ότι τα μωρά μάθαιναν να χαμογελούν μετά τη γέννηση, αντιγράφοντας τις μητέρες τους, αφού συνήθως δεν χαμογελούν προτού γίνουν έξι εβδομάδων. Όμως ο καθηγητής Stuart Campbell φωτογραφίζει έμβρυα να χαμογελούν μέσα στη μήτρα ήδη από το 2001, χρησιμοποιώντας υπερηχογράφο 4 διαστάσεων (4D).
"Αυτό μπορεί να είναι ένδειξη για την ήρεμη, χωρίς προβλήματα ύπαρξη μέσα στη μήτρα, και τις σχετικά τραυματικές πρώτες λίγες εβδομάδες μετά τη γέννηση, όταν το μωρό αντιδρά σ' ένα παράξενο, νέο περιβάλλον", λέει ο καθηγητής, και συμπληρώνει:
"Κάνουν αναπνευστικές κινήσεις μέσα στη μήτρα, αλλά δεν υπάρχει αέρας, κι ανοιγοκλείνουν τα μάτια, αλλά δεν υπάρχει φως, έτσι φαίνεται ότι προετοιμάζονται για τη γέννησή τους".
"Δεν νομίζω ότι οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται την ποικιλία εκφράσεων που βλέπεις μέσα στη μήτρα, ή ότι πραγματικά τα μωρά ανοιγοκλείνουν τα μάτια τους".

Εσείς όμως δεν χρειάζεται να βάλετε τα δυνατά σας για να αντιληφθείτε αυτά τα πράγματα. Απλά δείτε τις φωτογραφίες που ακολουθούν!

Εδώ με βλέπετε να τεντώνω τα χέρια και τα πόδια μου! Είμαι 10 εβδομάδων.

Κι εδώ, στην ίδια ηλικία, σηκώνομαι και κάνω κινήσεις βαδίσματος.

Εδώ, στις 22 εβδομάδες, πιάνω το μάγουλό μου και το ξύνω!

Εδώ, στο τρίτο τρίμηνο, πιάνω το πόδι μου (με τέλεια ευλυγισία)...

...και το βάζω και στο στόμα μου! Όχι παίζουμε!

Εδώ ανοιγοκλείνω τα μάτια μου.

Κι εδώ χασμουριέμαι!

Εδώ χαμογελάω... Ελπίζω τώρα που με βλέπετε, να χαμογελάτε κι εσείς!


Πηγή κειμένου και φωτογραφιών οι ιστοσελίδες του BBC http://news.bbc.co.uk/2/hi/healt

Δημοσίευση σχολίου